نقد و بررسی کالاهای دیجیتال

نقد و بررسی کالاهای دیجیتال

امروز فروشگاه های آنلاین زیادی با تنوع کالایی بسیار وجود دارد که انتخاب ها را برای خرید کمی سخت تر می کند.
به همین منظور این وبلاگ راه اندازی شد تا با نقد و بررسی کالاهای دیجیتال مانند گوشی موبایل، لپ تاپ وتبلت، کامپیوتر و قطعات، لوازم خانگی، لوازم آموزشی و فروشگاهی و مواردی از این دسته به بررسی فروشگاه های اینترنتی فعال در این زمینه بپردازیم.
امید بر این است که از این طریق رقابت برای فروشگاه های آنلاین بهتر شده و کاربران با اطلاعات بیشتری به خرید آنلاین خود بپردازند.

بررسی پردازنده سرور Intel Xeon E5-2630 v4

محمد کمالی | چهارشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۰۹:۴۲ ق.ظ

پردازنده سرور Intel Xeon E5-2630 v4 یکی از با کیفیت ترین محصولات ارائه شده توسط کمپانی اینتل می باشد. پردازنده سرور Intel Xeon E5-2630 v4 دارای تعداد 10 هسته و تعداد 20 رشته می باشد. هم چنین پردازنده سرور Intel Xeon E5-2630 v4 دارای فرکانس پایه 2.2 گیگاهرتز و فرکانس توربو 3.1 گگیاهرتز می باشد. هم چنین پردازنده سرور Intel Xeon E5-2630 v4 دارای حداکثر توان حرارتی 85w می باشد. برای اشنایی با دیگر قابلیت های پردازنده سرور Intel Xeon E5-2630 v4 در ادامه متن با ما همراه باشید.

 

آیتی بازار:

سی ‌پی ‌یو (Central Processing Unit یا CPU) یا پردازنده، یکی از اجزاء رایانه یا سرور می‌ باشد که دستوران و اطلاعات را مورد پردازش قرار می ‌دهد. واحد های پردازش مرکزی، ویژگی قابل برنامه‌ ریزی ‌شدن را در رایانه ‌های دیجیتال یا سرور ها فراهم می‌ کنند و یکی از مهم‌ ترین اجزاء رایانه یا سرور ‌ها هستند. یک سی پی یو سرور، مداری یکپارچه می ‌باشد که معمولاً به عنوان ریز پردازنده شناخته می ‌شود.

 

آساپردازش:

پردازنده جدید اینتل شاهکار جدیدی با نام رمزی Broadwell که نسل چهارم پردازنده های سری متوسط و حرفه ای Intel Xeon E5-2600 V4 میباشد ، این سری از پردازنده های اینتل پر فروش ترین و دارای بالاترین تقاضا از طرف مصرف کنندگان میباشد که نیازهای شما را از نوع معمولی تا حرفه ای بر طرف مینماید. عمر چندانی از نسل قبلی پردازنده نگذشت که اینتل این سری قدرتمند را ارئه داد، نامگذاری این نسل مانند نسل های پیشین میباشد و فقط ورژن آن در نامهای آنها تغییر کرده است. چشمگیرترین تغییر در این نسل ارائه پردازنده ۲۲ هسته ای میباشد که دارای ۵۵ مگابایت حافظه نهان میباشد و از نسل قبلی خود ۳۰ درصد سریعتر میباشد ، پردازنده های این نسل نسبت به نسل پیشین خود بین ۲ تا ۴ هسته افزایش داشته اند به عنوان مثال پردازنده E5-2620 V3 دارای ۶ هسته میباشد اما در نسل بعدی E5-2620 V4 دارای ۸ هسته میباشد. تغییر مهم بعدی در این نسل پشتبانی کردن از فرکانس ۲۴۰۰Mhz برای رم ها میباشد که در نسل قدیم تا ۲۱۳۳Mhz محدود بود .

 

ایده برتر پارسیان خاورمیانه:

در سی پی یو سرور اینتل Xeon E5-2630 v4 نیز همانند دیگر پردازنده های سری زئون اینتل از فناوری های کاربردی اینتل استفاده شده که باعث ارائه عملکرد پربازده و بهینه آن شده است. از میان این فناوری ها می توان از Hyper-Threading نام برد که قابلیت پردازش موازی و اختصاص یافتن دو رشته پردازشی به هریک از هسته های فیزیکی پردازنده را ایجاد می کند.

پردازنده سرور اینتل Xeon E5-2630 v4 به فناوری EPT نیز مجهز است که با ایجاد جدول و پیج بندی درخواست های پردازنده از مموری به صورت مجازی، باعث کاهش بار کاری حافظه و ارتباط سریع تر آن با سی پی یو می شود. ضمن اینکه این سی پی یو برای سرور از قابلیت همگام سازی سخت افزاری عملکرد با مموری برخوردار است که نقش زیادی در سریع تر انجام شدن پردازش های چند رشته ای دارد. این ویژگی بر روی قیمت پردازنده سرور اینتل Xeon E5-2630 v4 نیز مؤثر بوده است.

  • محمد کمالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی