نقد و بررسی کالاهای دیجیتال

نقد و بررسی کالاهای دیجیتال

امروز فروشگاه های آنلاین زیادی با تنوع کالایی بسیار وجود دارد که انتخاب ها را برای خرید کمی سخت تر می کند.
به همین منظور این وبلاگ راه اندازی شد تا با نقد و بررسی کالاهای دیجیتال مانند گوشی موبایل، لپ تاپ وتبلت، کامپیوتر و قطعات، لوازم خانگی، لوازم آموزشی و فروشگاهی و مواردی از این دسته به بررسی فروشگاه های اینترنتی فعال در این زمینه بپردازیم.
امید بر این است که از این طریق رقابت برای فروشگاه های آنلاین بهتر شده و کاربران با اطلاعات بیشتری به خرید آنلاین خود بپردازند.

راهنمای خرید مادربرد ایسوس ASUS PRIME B360-PLUS

محمد کمالی | پنجشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۰۹:۲۶ ق.ظ

خرید مادربرد مناسب یکی از تصمیم‌های حیاتی و مهمی است که در هنگام ارتقا سیستم خود با آن روبرو هستید. چرا که امروزه به دلیل تنوع بسیار زیاد در برندها و محصولات انتخاب درست یک کار دشوار به حساب می‌آید. در ابتدا بد نیست یادآوری کنیم که هدف شما از خرید مهم‌ترین عاملی هست که باید در نظر بگیرید. بعد از مشخص شدن هدف به سراغ برندهای موجود در بزار می‌رویم: گیگابایت، ایسوس، ارزاک، ام اس آی و غیره از جمله کمپانی‌هایی هستند که در زمینه طراحی و تولید تجهیزات سخت‌افزاری فعالیت می‌کنند. ما در این جا به بررسی یکی از مدل‌های، بزرگ‌ترین تولیدکننده مادربرد در جهان یعنی برند ایسوس پرداخته‌ایم. در ادامه مطالب همراه ما باشید :

 

دیجی کالا :

مادربرد «PRIME B360-PLUS» شرکت «ایسوس» (ASUS)، یکی از محصولات این شرکت است که از فرم فاکتور ATX بهره می‌برد. این فرم فاکتور در بسیاری از کیس‌ها به‌خوبی پشتیبانی می‌شود. سوکت استفاده شده در مادربرد PRIME B360-PLUS از نوع LGA 1151 شرکت «اینتل» (Intel) است که از چیپست Intel B360 بهره می‌برد. تعداد اسلات حافظه‌ی رم در مادربرد ایسوس مدل PRIME B360-PLUS چهار عدد و از نوع DDR4 است که می‌تواند تا 64 گیگابایت رم را پشتیبانی کند. اگر قصد تهیه‌ی یک مادربرد میان‌رده برای انجام کارهای روزمره را دارید، PRIME B360-PLUS می‌تواند با ارائه امکاناتی مناسب انتخابی هوشمندانه برای شما باشد؛ همچنین تعداد کانکتورهای SATA3.0 در این محصول شش عدد است. در پنل پشتی این مادربرد چهار درگاه USB3.1 و چهار درگاه USB2.0 برای اتصال انواع تجهیزات مشاهده می‌شود. شرکت ایسوس این مادربرد را به خروجی VGA تجهیز کرده است که در کنار خروجی DVI و HDMI انتخاب‌های متعددی را برای گرفتن خروجی از این محصول فراهم کرده‌اند. برای اتصال به شبکه‌های کامپیوتری PRIME B360-PLUS دارای یک درگاه LAN است.

 

لاین کامپیوتر :

مادربردهای خانواده Prime 300 با برخورداری از قابلیتهای متنوع سخت افزاری و سازگاری کامل با نسل هشتم پردازنده های سری Core، پاسخگوی نیازهای طیف وسیعی از کاربران فعال در حوزه سیستم های دسکتاپ خواهند بود. ارائه امکانات مختلف نظیر سیستم بهینه سازی هوشمند، قابلیتهای کولینگ منحصربفرد و مدارات صوتی باکیفیت، بخشی از ویژگیهای موجود در نسل جدید مادربردهای کمپانی ASUS محسوب میشوند که با ارائه بازه قیمتی مناسب، امکان مونتاژ و راه اندازی آسان سیستم های کامپیوتری را در اختیار کاربران پرشمار بخش PC قرار میدهند.

شرکت ASUS با بهره گیری از دو تکنولوژی OptiMem و T-Topology پیشرفت بزرگی را در زمینه بهینه سازی حافظه اصلی سیستم و ارتقای کارآیی ماژولهای حافظه ایجاد نموده است. با تلفیق دو تکنولوژی فوق، تمامی خطوط ارتباطی میان ماژولهای حافظه به صورت متساوی و از طریق یک مدار چاپی اختصاصی به یکدیگر متصل میشوند که این امر ضمن افزایش پایداری موجب سازگاری بیشتر سیستم با طیف وسیع ماژولهای ارائه شده در آرایشهای مختلف دوگانه و چهارگانه خواهد شد.

 

ایده برتر پارسیان :

در مجموع می توان مادربرد ایسوس Asus PRIME B360-PLUS را با توجه به ویژگی هایی مانند پشتیبانی از پردازنده های نسل هشت و نه اینتل، مجهز بودن به چهار اسلات رم (با قابلیت پشتیبانی از رم های DDR4 با ظرفیت حداکثر 64 گیگابایت)، دو اسلات PCIe x16 (برای نصب کارت گرافیک)، دو کانکتور M.2 و شش رابط ساتا 3.0 یک انتخاب ایده آل برای استفاده در سیستم های نسبتاً حرفه ای و قدرتمند به حساب آورد. دیگر ویژگی های این مادربرد شامل سازگاری با تکنولوژی واقعیت مجازی (VR)، بهره مندی از طراحی 5X Protection III، ارائه صدای طبیعی و قوی، مجهز بودن به سیستم خنک کننده قوی، پشتیبانی از نرم افزاری Fan Xpert 2+ و UEFI BIOS و سرعت عالی در انتقال اطلاعات می شود.

مشخصات فنی

  • اسلات های توسعه : PCI    2 x PCIe 3.0/2.0 x1 2 x PCI
  • تعداد رابط ساتا (Sata) : شش رابط ساتا 3.0، دو کانکتور M.2
  • تعداد کانال صدا : هشت کانال
  • مشخصات گرافیکی : پشتیبانی از پردازنده های گرافیکی تجمیع شده: Integrated Graphics Processor- Intel® HD Graphics دارای اسلات های: 1 x PCIe 3.0/2.0 x16 (x16 mode) 1 x PCIe 3.0/2.0 x16 (max at x4 mode)
  • چیپ : Intel B360
  • کانکتور : هدر برق فن پردازنده، سه عدد کانکتور 4 پین فن، 2 عدد کانکتور 4 پین Chassis Fan، کانکتور برق اصلی 24 پبن EATX، کانکتور برق 8 پین EATX
  • بلوتوث : ندارد

حافظه RAM

  • تعداد اسلات رم : چهار عدد
  • ظرفیت حافظه RAM : حداکثر 64 گیگابایت
  • نوع حافظه RAM : DDR4

پردازنده

  • سوکت پردازنده : Intel LGA 1151
  • نوع پردازنده : Intel

امکانات ارتباطی:

  • پورت اتصال : پورت PS/2: یک عدد کمبو، پورت USB 3.1: چهار عدد، پورت USB 2.0: چهار عدد، دارای پورت های VGA، DVI، HDMI، LAN جک 3.5 میلی متری: 3 عدد
  • محمد کمالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی