نقد و بررسی کالاهای دیجیتال

نقد و بررسی کالاهای دیجیتال

امروز فروشگاه های آنلاین زیادی با تنوع کالایی بسیار وجود دارد که انتخاب ها را برای خرید کمی سخت تر می کند.
به همین منظور این وبلاگ راه اندازی شد تا با نقد و بررسی کالاهای دیجیتال مانند گوشی موبایل، لپ تاپ وتبلت، کامپیوتر و قطعات، لوازم خانگی، لوازم آموزشی و فروشگاهی و مواردی از این دسته به بررسی فروشگاه های اینترنتی فعال در این زمینه بپردازیم.
امید بر این است که از این طریق رقابت برای فروشگاه های آنلاین بهتر شده و کاربران با اطلاعات بیشتری به خرید آنلاین خود بپردازند.

راهنمای خرید مادربرد ایسوس ASUS PRIME H310-PLUS

محمد کمالی | سه شنبه, ۳ فروردين ۱۴۰۰، ۰۹:۰۳ ق.ظ

مادربرد یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش یک رایانه محسوب میشود.
شرکت ایسوس علاوه بر تولید طیف گسترده ای از تجهیزات از قبیل کارت گرافیک، گوشی موبایل، لپ تاپ و… در طراحی و تولید انواع مادربرد نیز بسیار موفق بوده و رتبه اول جهان در ارائه مادربرد به این شرکت اختصاص داده شده است. ایسوس چهل درصد از سهم بازار مادربرد را به خود اختصاص داده است و از هر سه کامپیوتر خانگی یک کامپیوتر دارای مادربرد ایسوس است. سری Prime از پرفروش ترین مادربردهای ایسوس محسوب میشوند که میتوانند بهترین گزینه برای داشتن سیستمی همه منظوره باشند. در اینجا به نقد و بررسی مادربرد ایسوس ASUS PRIME H310-PLUS در سه سایت مختلف می پردازیم :

 

دیجی کالا :

مادربرد «PRIME H310-PLUS» محصولی از شرکت «ایسوس» است که در گروه مادربردهای مبتنی بر Intel قرار می‌گیرد. این مادربرد همان‌گونه که می‌توان از نام آن متوجه شد از چیپست Intel H310 شرکت اینتل پشتیبانی می‌کند. همچنین نوع سوکت پردازنده در آن برابر با Intel LGA 1151 است. مادربردهای دارای چیپست سری H برای استفاده‌‌های مالتی مدیا و خانگی طراحی‌ شده‌اند و قرار نیست با این مادربردها کارهای حرفه‌ای انجام شود. مادربرد PRIME H310-PLUS شرکت ایسوس هم از این قضیه مسثنی نیست و می‌تواند به خوبی از پس وظایف مربوط به نمایش ویدئو، کارهای مالتی مدیا و گاهی هم بازی کردن برآید. این مادربرد از دو اسلات حافظه از نوع DDR4 بهره می‌برد. می‌توان رم‌‌های دارای استاندارد 2666/2400/2133 مگاهرتز را به این محصول متصل کرد. استانداردهای پشتیبانی شده برای رم در این محصول در سطح خوبی قرار دارند و می‌‌توانند پردازش‌ها را با سرعت زیاد سازمان‌دهی کنند. در پنل پشتی این مادربرد درگاه‌های ارتباطی آن به چشم می‌خورد. این درگاه‌ها شامل پورت PS/2 برای نصب ماوس یا کیبورد به صورت کومبو به اضافه‌ی دو درگاه USB3.1 و دو درگاه USB2.0 است. همچنین این محصول به پورت‌های HDMI و VGA برای اتصال مانیتور به مادربرد بهره می‌برد.

 

مقداد ای تی :

مشخصات مادربرد
سوکت پردازنده : LGA1151
چیپست : Intel H310
حداکثر پردازنده قابل پشتیبانی : اینتل سری Core i9 - نسل هشتم و نهم
اسلات DIMM : 2
معماری حافظه : Dual
فرکانس حافظه : 2666/2400/2133MHz
حداکثر حافظه قابل پشتیبانی : 32GB
نسل PCI-E : نسل ۳
PCI-E X1 : 2
PCI-E X16 : 1
SATA III : 4
اسلات M.2 : 1
پشتیبانی از SLI : خیر
پشتیبانی از CrossFire : خیر
صدا : Realtek® ALC887 8-Channel High Definition
فرم : ATX
LAN : Realtek® RTL8111H
ارتباط بی‌سیم : ندارد
پورت USB 3.1 : 1
پورت USB2.0 : 2
پورت D-Sub : 1
پورت HDMI : 1
Direct X : 12
سازگار با سیستم عامل های : Windows® 10 64-bit

 

ایده برتر پارسیان :

در مجموع مادربرد ایسوس Asus PRIME H310-PLUS را می توان با توجه به ویژگی هایی مانند پشتیبانی از پردازنده های نسل هشتم و نهم اینتل، سازگاری با حافظه های رم DDR4 2133/2400/2666 و مجهز بودن به اسلات توسعه کارت گرافیک یک انتخاب ایده آل برای مصارف روزمره و انجام بازی های نه چندان سنگین دانست. مجهز بودن به کانکتور M.2 (جهت نصب هارد SSD)، چهار کانکتور ساتا 3.0، بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته اینتل و ایسوس برای بهبود کیفیت عملکرد حافظه و ارتقای کیفیت تصاویر خروجی، سازگاری با نرم افزارهای UEFI BIOS و Fan Xpert 2+ و محافظت کامل از قطعات سخت افزاری از دیگر مشخصات مادربرد کامپیوتر ایسوس PRIME H310-PLUS به شمار می آید.

مشخصات فنی:

  • اسلات های توسعه : 2 x PCIe 2.0 x1 3 x PCI
  • تعداد رابط ساتا (Sata) : چهار کانکتور ساتا 3.0، یک کانکتور M.2
  • تعداد کانال صدا : 8 کانال
  • مشخصات گرافیکی : پشتیبانی از پردازنده گرافیکی تجمیع شده: Integrated Graphics Processor- Intel® HD Graphics دارای یک اسلات جهت نصب کارت گرافیک: 1 x PCIe 3.0/2.0 x16 (x16 mode, gray)
  • چیپ : Intel H310
  • کانکتور : کانکتور برق اصلی 24 پبن ATX , کانکتور برق 4 پین ATX , هدر برق فن پردازنده
  • بلوتوث : ندارد

حافظه RAM:

  • تعداد اسلات رم : 2 عدد
  • ظرفیت حافظه RAM : 32 گیگابایت
  • نوع حافظه RAM : DDR4

پردازنده:

  • سوکت پردازنده : Intel LGA 1151
  • نوع پردازنده : Intel

امکانات ارتباطی:

  • پورت اتصال : پورت PS/2 (یک عدد برای ماوس و یک عدد برای کیبورد)، پورت USB 3.1: دو عدد، پورت USB 2.0: دو عدد، دارای پورت های VGA، HDMI، LAN، DisplayPort جک 3.5 میلی متری: 3 عدد
  • محمد کمالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی