نقد و بررسی کالاهای دیجیتال

نقد و بررسی کالاهای دیجیتال

امروز فروشگاه های آنلاین زیادی با تنوع کالایی بسیار وجود دارد که انتخاب ها را برای خرید کمی سخت تر می کند.
به همین منظور این وبلاگ راه اندازی شد تا با نقد و بررسی کالاهای دیجیتال مانند گوشی موبایل، لپ تاپ وتبلت، کامپیوتر و قطعات، لوازم خانگی، لوازم آموزشی و فروشگاهی و مواردی از این دسته به بررسی فروشگاه های اینترنتی فعال در این زمینه بپردازیم.
امید بر این است که از این طریق رقابت برای فروشگاه های آنلاین بهتر شده و کاربران با اطلاعات بیشتری به خرید آنلاین خود بپردازند.

معرفی مادربرد ام اس آی MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI

محمد کمالی | دوشنبه, ۲۳ فروردين ۱۴۰۰، ۰۹:۴۵ ق.ظ

مادربردهای MSI MEG Z490 Unify و MSI MEG Z490I Unify دو عضو جدید خانواده اژدها، به عنوان پرچمداران تازه وارد Z490 و سوکت LGA 1200 شناخته می‌شوند. این دو مادربرد برای بهترین CPUهای Comet Lake-S طراحی شده‌اند. این دو مادربرد در ابعاد Mini-ITX و ATX طراحی شده‌اند. به گفته MSI، هر دو مادربرد از گذرگاه PCI-E 4.0 پشتیبانی خواهند کرد. این گذرگاه با نسل بعدی پردازنده‌های اینتل فعال شده و یا احتمال فعال شدن آن با یک آپدیت سطح بایوس در نسل فعلی وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطالب با ما همراه باشید :

 

دیجی کالا :

مادربرد «MPG Z390 GAMING PRO CARBON AC» یکی از محصولات سری گیمینگ شرکت «ام اس آی» (msi) است. این مادربرد می‌تواند برای انجام بازی‌های کامپیوتری یک انتخاب بسیار خوب باشد. فرم فاکتور مادربرد ام اس آی مدل MPG Z390 GAMING PRO CARBON AC  از نوع ATX است که توسط بسیاری از کیس‌ها به خوبی پشتیبانی می‌شود. شرکت ام اس آی از چیپست Z390 و سوکت پردازنده Intel LGA 1151 روی این محصول بهره برده است. تعداد اسلات‌های حافظه در این مادربرد برابر با چهار عدد از نوع DDR4 است. رم‌های DDR4 نسبت به نسل قبلی خود (DDR3) سرعت بسیار بیشتری دارند و می‌توانند پردازش‌ها را با قدرت بیشتری نشان دهند. حداکثر رم قابل پشتیبانی توسط مادربرد MPG Z390 GAMING PRO CARBON AC برابر با 64 است. همچنین این مادربرد از قابلیت XMP بهره می‌برد که باعث می‌شود کاربر بتواند از حداکثر توان رم برای انجام پردازش‌ها استفاده کند. در پنل پشتی مادربرد  MPG Z390 GAMING PRO CARBON AC درگاه‌های بسیار متنوعی به چشم می‌خورد. شرکت ام اس آی 3 پورت USB3.1 برای انتقال اطلاعات با سرعت زیاد، یک USB Type-C و درگاه خروجی S/PDIF برای داشتن صدایی بون نویز برای این محصول در نظر گرفته است. همچنین خروجی‌های HDMI و DisplayPort هم در پنل پشتی این محصول دیده می‌شوند.

 

آی تی بازار :

مادربرد MSI مدل MPG Z390 GAMING PRO CARBON AC یکی از پر کاربرد ترین قطعات کامپیوتر است که مخصوص بازی طراحی شده و دارای چیپست اینتل Z390 و سوکت پردازنده LGA 1151 می باشد. این مادربرد قابلیت پشتیبانی از پردازنده های نسل 8 و 9 اینتل سری Core / Pentium Gold /Celeron را داشته و قادر است که از چهار عدد رم  دو کاناله DDR4 با حداکثر ظرفیت 128 گیگابایت را پشتیبانی نماید. مادربرد گیمینگ مدل MPG Z390 GAMING PRO CARBON AC دارای سه عدد اسلات PCI Express x 16 است که امکان نصب کارت گرافیک را دارد و دارای درگاه های ارتباطی متنوعی است که می توان به پورت USB 2.0، USB 3.1 ، USB 3.1 Type C، LAN، سریال، DisplayPort ، HDMI و درگاه خروجی S/PDIF نیز اشاره نمود. این محصول از یک کارت صدا 7.1 کاناله Realtek ALC1220P Codec با 8 عدد جک 3.5 میلیمتری صدا برخوردار است و دارای قابلیت بلوتوث نسخه 5 و شبکه بیسیم Intel Wireless-AC 9560 می باشد.

 

ایده برتر پارسیان :

مادربردهای شرکت MSI را می توان از مادربردهای کارآمد و با دوام موجود در بازار دانست که با توجه به قیمت مناسبی که دارند، امکانات متعددی را در اختیار شما می گذارند. از سری مادربردهای حرفه ای این شرکت باید به مادربرد مدل MPG Z490 GAMING CARBON WIFI اشاره کنیم که امکان راه اندازی یک کامپیوتر گیمینگ قدرتمند را به شما می دهد! این مادربرد از چیپست ساخت اینتل بهره می برد و از پردازنده های نسل 10 اینتل و حافظه های رم DDR4 پشتیبانی می کند. همچنین امکان نصب سه کارت گرافیک به صورت همزمان بر روی این مادربرد وجود دارد. مجهز بودن به دو کانکتور M.2، شش رابط ساتا 3.0، پورت پرسرعت USB Type-C، خروجی تصویر 4K و بهره بردن از ماژول وای فای و بلوتوث دیگر مشخصات مادربرد ام اس آی MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI را تشکیل می دهند.

مشخصات فنی:

  • اسلات های توسعه : 2x PCIe 3.0 x1 slots
  • تعداد رابط ساتا (Sata) : شش رابط ساتا 3.0، دو کانکتور M.2
  • تعداد کانال صدا : 7.1 کانال
  • مشخصات گرافیکی : "سازگار با پردازنده های گرافیکی تجمیع شده با سی پی یو. دارای اسلات های: 3x PCIe 3.0 x16 slots, support x16/ x0/ x4 or x8/ x8/ x4 mode"
  • چیپ : Intel Z490
  • کانکتور : یک کانکتور برق 24 پین ATX، یک کانکتور برق 12 ولت 8 پین ATX، یک کانکتور برق 12 ولت 4 پین ATX، هفت کانکتور 4 پین فن، یک کانکتور 4 پین واترپمپ، یک کانکتور Chassis Intrusion، یک کانکتور 4 پین RGB LED، دو کانکتور 3 پین RAINBOW LED، یک کانکتور 3 پین CORSAIR، یک کانکتور پورت سریال، یک کانکتور ماژول TPM، یک کانکتور RTD3، یک کانکتور TBT
  • بلوتوث : دارای ماژول وای فای Intel AX201 و بلوتوث نسخه 5.1

حافظه RAM:

  • تعداد اسلات رم : چهار عدد
  • ظرفیت حافظه RAM : حداکثر 128 گیگابایت
  • نوع حافظه : RAM    "Supports DDR4 1R 2133/2666/2933 MHz: 1DPC 1R Max speed up to 5000+ MHz, 1DPC 2R Max speed up to 4500+ MHz, 2DPC 1R Max speed up to 4400+ MHz, 2DPC 2R Max speed up to 4000+ MHz"

پردازنده:

  • سوکت پردازنده : Intel LGA 1200
  • نوع پردازنده : پردازنده های نسل 10 اینتل (Core and Pentium Gold / Celeron)

امکانات ارتباطی:

  • پورت اتصال :"پورت PS/2: یک عدد کومبو، پورت USB 3.2 Gen2: چهار عدد، پورت USB Type-C Gen2x2: یک عدد، پورت USB 2.0: دو عدد، دارای پورت های DisplayPort، LAN، HDMI، جک 3.5 میلی متری: 5 عدد، دارای خروجی اپتیکال S/PDIF"
  • محمد کمالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی